A bölcsiben van angol oktatás. Eszter nem jár. Kérdeztem a tulajdonost, azt mondta, hogy nem ôk találták ki, hanem a szülôk kérték. Én úgy éreztem, hogy még ráérünk. Pár évet. Én a Gekkoval sem értek egyet, bár tény, hogy nem voltunk sosem. Lehet tanulási nehézségei lesznek? Mikor már most 10-20 mondókát, dalt ismer? Nem tudom, mindenesetre megnyugtatott egy cikk, amit találtam.:
Ha egy gyereket - ma nem ritka, hogy - még óvodáskor előtt idegen nyelvre tanítanak, az kifejezetten gátolja az anyanyelvi fejlődését, ami a gondolkodás alapja. Sokszor a szülő nem is hozza összefüggésbe a későbbi iskolai gondokat, a fogalmazás vagy a helyesírás zavarait a korai nyelvtanulással. Persze nem a játékos nyelvi foglalkozásokra gondolok, azok nem ártanak többet, mint amennyit használnak. Akkor van baj, ha a szülőnek a gyerektől független koncepciója van a gyereke neveléséről. Ha én a kertemben elültetek egy kis tuját, tőlem függ, mekkorára nő, vagyis attól, milyen talajba teszem, hogyan gondozom, táplálom. De almafa sosem lesz belőle! Minden gyerekben benne van születése pillanatában a saját személyisége lényege, a magja. A szülő és a szűkebb környezet sokat segíthet, vagy árthat, de ezt a lényeget nem változtathatja meg - Dr. Ranschburg Jenő
A régi igazságot azonban nem lehet felülírni. Tény, hogy az a gyerek, akinek minden nap mesélnek, másfél évvel előzi meg azt a kortársát, akinek csak rendszertelenül! Az anyanyelv fejlettsége a döntő, hiszen erre épül a gondolkodás. A művi, a tanító fejlesztésre pedig egy egész iparág épült, ezt ne felejtsük el! És ezt a sok pénzt hozó iparágat a szülői szorongás tartja el. - Vekerdy Tamás
McVicker Hunt korai fejlesztő vagy inkább felzárkóztató programja a hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztését célozta meg. Később, a '70-es években elismerte, hogy tévedett: a felzárkózás kulcsa nem az intenzív fejlesztés, hanem az érzelmi biztonság, a szabad játék és a mindennapi mesék pótlása.